top of page
Buscar
  • Foto del escritorFORN CA LA NATI

Un tortell de reis casolà per gaudir amb la família


Hola, amigues i amics!! Com van les festes? Jo avui estic molt il·lusionada perquè us porto una recepta molt especial: el Tortell de Reis!! A la meva família portem moltes generacions cuinant nosaltres el Tortell.

Us podeu creure que el meu nét no sabia d'on venia la tradició del tortell? Ahir li vaig haver d'explicar... Durant l'època romana es preparava un tortell rodó amb carabassa, mel, fruita seca, dàtils i figues en honor al déu de l'agricultura, Saturn. La figura de la fava, però, no va arribar fins fa un segle, com a símbol de la fertilitat i l'abundància. Per altra banda, la figura del rei no va arribar fins alguns segles més tard, quan un cuiner va canviar la fava per una moneda d'or per acontentar el rei Lluís XV. És interessant, oi? Bé, no m'enrotllo més... a cuinar!!!

Necessitem:

  • 620 g de farina

  • 30 g de llevat fresc

  • 6 ous pasteuritzats

  • 70 g de sucre

  • 20 g de sal

  • 310 g de mantega

  • Llimona

  • Aigua

  • Sucre llustre

  • Decoració del tortell: taronges, meló i ametlla trossejada

  • Farcit del tortell: crema pastissera, nata, trufa, massapà, crema de xocolata...

  • Fruits secs: les nous, pinyons o ametlles

Les prepararem així:

  1. Abocarem a un bol la farina, l'aigua, la sal, l'ou, el sucre, la llimona, la mantega i el llevat mare.

  2. Seguidament, s'haurà de barrejar tot amb la batedora de mà durant 20-25 minuts, fins que sigui una massa compacta.

  3. Un cop tenim la barreja i abans de donar-li la forma, podem farcir-lo. Es pot farcir amb crema pastissera, nata, trufa, massapà, crema de xocolata...

  4. El pas més important: no t'oblidis de posar el rei i la fava dins!!

  5. Una vegada està farcit, li donarem forma a la massa del tortell i el pintarem amb ou.

  6. A continuació, col·locarem la fruita confitada ben premuda sobre el tortell al nostre gust. Jo sempre recomano meló i taronja.

  7. Hem de deixar fermentar 1 hora. Banyem els rotlles de pa en la barreja feta anteriorment i els col·loquem al motlle, per a després pintar una mica més els rotlles amb la barreja.

  8. Després posem els fruits secs: les nous, pinyons o ametlles i una mica de sucre llustre per sobre.

  9. Una vegada ha passat el temps de repòs, agafem el nostre tortell de reis i l'escalfem al forn uns 30 minuts a uns 180-200 graus centígrads (ºC).

  10. Quan ja està cuit i té un color daurat maco, es retira del forn i es deixa refredar a temperatura ambient.

Espero que el tortell us quedi espectacular! I abans que m'oblidi... que no us passi per alt penjar fotos del vostre tortell de reis a les vostres xarxes socials!! Si poseu els hashtags: #forncalanati, #natitips i #cuinaamblanati, els podré tafanejar una mica, em fa molta il·lusió! També m'heu de dir a qui li ha tocat el rei a @forn.calanati!!

Ara vaig a gaudir del tortell amb la meva família, espero que no em toqui la fava... passeu molt bones festes! Ens veiem la setmana que ve!

Gràcies estimats i bona diada de Reis!

26 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo
bottom of page